Plan beweging in!

Handige manieren om lichaamsbeweging succesvol in te plannen in je drukke werkschema

Het kan een hele uitdaging zijn om actief en gezond te blijven wanneer je van ’s morgens vroeg tot in de namiddag continu aan het werk bent. Het kan lijken alsof je niet genoeg tijd hebt om een flinke trainingssessie in te plannen en je goed in je vel te voelen. Er zijn echter enkele manieren om er tijd voor te maken.

Maak een prioriteit van lichaamsbeweging
Niet wat je zou verwachten te horen, maar een goede manier om ervoor te zorgen dat je gaat sporten is door het iets belangrijks voor je te laten betekenen en het bovenaan je prioriteitenlijst te zetten. Dit kan betekenen dat je een uurtje vroeger gaat slapen om ervoor te zorgen dat je voor het werk nog wat beweging krijgt. Of dat je je lunchpauze benut om zowel te sporten als te eten. Als je een uurtje pauze hebt, kun je 40 minuten sporten en de resterende 20 minuten gebruiken om uit te rusten, jezelf op te frissen en te eten.

Loop of jog naar je werk in plaats van te rijden
Als je dicht genoeg bij je werk woont, kun je de auto voor de deur laten staan en ervoor kiezen om naar je werk te lopen of te joggen. Dit betekent dat je wat meer tijd moet vrijmaken voor je woon-werkverkeer, maar het is een slimme manier om aan je belangrijke prioriteiten te voldoen terwijl je je in het zweet werkt. Deze optie is een goede keuze als je kunt douchen op je werk. Trek ’s morgens je sportkleding en loopschoenen aan en doe de kleding die je na het lopen gaat dragen in een schone tas om je bij aankomst op je werk om te kleden.

Ga naar een sportschool dicht bij je werk
Ga meteen na het werk naar de sportschool en sport voordat je weer naar huis gaat. Dit is ideaal voor wie ’s ochtends direct naar de sportschool wil gaan, maar zich zorgen maakt over het verkeer en de pendeltijd. Als de sportschool dicht bij het werk ligt, heb je minder risico om te laat te komen en in het verkeer vast te zitten. Zo kun je ’s ochtends vlak voor het werk sporten, of ervoor kiezen om meteen na het werk te gaan sporten. Het voordeel van deze opties is dat je een douche kunt nemen en je kunt opfrissen, zodat je het zweet van je af kunt wassen.

*Raadpleeg je arts voordat je begint met lichaamsbeweging of een dieet

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *